19 May 2011

Cuti cuti, Jahit Baju Raya ! =D



Ni cite hari Sabtu lepas, lagi . . .


Pagi pagi dah semangat mulakan aktiviti menjahit, target nak siapkan  3 pasang baju, tapi dapat siapkan sepasang setengah jerk! (Setengah tu, baju sahaja lah)






Yelah, baju berlining tuh... Makan masa gak nak menyiapkannya. Tu dah dikire 2 pasang dah sepatutnya, betullah! Kalau upah baju berlining, memang akan dikalikan (darab) dengan dua tau! Sebab tu lebih mahal dari baju biasa!


Okeh, Tupun makan 3hari jugak kot! Hahahaa..... Almaklumlah, belum tolak keluar dating lagik =p


Tapi seronok tau! Bile dapat buat baju sendirik, sangat berpuas hati! =D



 


Actually, ni baju raya sebenarnyer, tapi nak pakai gi keje kawen bulan 6 nih, so kite buat lah siap2! Hahaha.... Tak kisahla, raya kang pakai lagi =) Lagipon, ni dah nak dekat bulan 6, kene buat sikit sikit, kang tak kelam kabut, nak raya boleh amik tempahan, jahit baju orang pulak, kalau tangguh tangguh, kang raya tak pakai baju raya lah jawabnya! =p







 Baju ni daripada kain sari, kite beli dekat Klang, sebab tu lah kene lining, ngelip ngelip, jangan cakap lah! Segan jugaklah nak pakai gi keje kawen, tapi mak kate takpe, huhuu, pakai jelah...... Redha dan Santai! (bak kate kawan kite si Dira Salim tu) hehehee.....


Kain sari kan 6 meter, so ade lebih lagi 2meter, kite buat baju kurung moden belah tepi (baju bhai) dah pakai gi opis, semalam, tapi lupe lak nak amik gambor tayang kat sini! =p

Hahahaa..... Okeh, dah dah! Babai! Nanti nak cite pasal jalan jalan pulak! =p



Kite : Kalau ade sesape nak tempah baju, boleh PM kite kat sini okeh!  =)  Harga gerenti MURAH & BERPATUTAN! =D

17 yang berkata kata:

Mrs Zambri said...

waaa pandainyeee jahit baju
brapa RM tuk wat baju?
kurung pahang ngan kurung moden
gituuu
hehehe

fazieda samad said...

nak tempah jugak la.. baju kurung moden.. bpe lme boleh siap ek nurul..

leya said...

wahh hebat adik mnis sorg nie..heee;p...stndard bju krg slalu amik bpe?

KatekateKite said...

@fazieda samad

Ikut kehendak pelanggan, nak pakai bile. kalau boleh, bagi seminggu awal, sbb nurul biase jahit hujung minggu =)

KatekateKite said...

@leya

Biase2 je, takde la hebat mane pun... =p

Kite dah PM kat Leya tau! =)

JIJI YU said...

aku nak sepasang weyh..leh tak

zuwaidah said...

wah dah pandai jahit sendiri...memang menjimatkan

KatekateKite said...

@JIJI YU

Boleh, untuk bakal isteri ke untuk hang?

Meh pos kain, kite jait, hang bayar =p

KatekateKite said...

@zuwaidah

Betul2, memang jimat (padahal sebelom ni pn mmg x penah tmph, mak yg jahit)

Hehe...

Tapi dah besor nih, kene la blaja2 jait sendirik kan =D

zati embong said...

wah kagum!jat pun nk belajar jahitla.

ni angan2 jat la.hihi

daddyzkool said...

wah.....beraya betul nanti...belum apa-apa dah ada tempahan...

m!SsRahEnA said...

wah awk pun pndai jait jgk eh..same la kita..mmg seronk sgt2 bile kita dpt jahit baju sendiri..rse bangga pun ade..bkn ramai bdk2 muda nk blajr menjait skunk nie..tahu beli da siap je..tp die x tahu klw jahit sendiri lg puas hati..

skunk nie pun zie tgh sibuk jait baju raya customer..bju sendiri blom jait lg...huhuw..

KatekateKite said...

@daddyzkool

Ni baju sendirik, tempahan baju2 keje kawen adelah.... =)

InsyaAllah, kalau ade rezeki, lehla 'beraya betul' =D

KatekateKite said...

@m!SsRahEnA

Wah! dah jahit baju raya customer? dah banyak ek tempahan?

Kite pun nak jadi cam awaklah! =D

ermm...betul tu, kite dulu pun blaja jait ni pn sbb kene paksa ngn mak,hehe, tapi mmg betul sgt2 puas hati!

KUREKURE COMEL said...

jelesnyeee....nak blajor jahit jgk....



tgn mina kemain keras lg...hehehe

KatekateKite said...

@KUREKURE COMEL

mina, tangan keras lagi senang! =D

Ashikin Isahak said...

Cnteknye. Kite nk tempah baju kurung moden tanpa dat hadapan boleh x?