15 February 2011

Salam Maulidurrasul 1432Hijrah / 2011Masihi

Assalammualaikum......

Selamat menyambut Maulidurrasul kepada semua umat Islam!

Salam 1 Malaysia 1 Ummah! Di mana inilah tema Maulidurrasul kita pada tahun ini.

Tahun ini kite tak dapat nak menyertai sambutan Maulidurrasul dekat Muar.
Kalau tahun lepas, kite, mak, ayah dan adik, tidak ketinggalan untuk sama-sama memeriahkan sambutan Maulidurrasul yang setiap tahun diraikan di Masjid Besar Muar dekat Tanjung Emas (maaf,tak pasti nama masjid nih)

Tapi Encik Tunang yang tak sihat tu, tetap jugak bertanggungjawab, bertugas dalam majlis tersebut dekat masjid, harinih. (tahun lepas pun die bertugas jugak)

Kite? jangan citer lah, tido awal, bangun lewat.huhuhuu. Tapi, tidak ketinggalan untuk menonton Sambutan Maulidurrasul di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya kat tv.

Anugerah Maulidurrasul Tahun  2011 diberi kapada enam orang yang layak. Di antaranya ialah adik Wee Soo Yen, di mana beliau berjaya menguasai Bahasa Arab, yang dipelajari dari Sekolah di Bachok.
ermmm...... rasa tergugat! kenapa kite tak boleh nak mengusai bahasa Al-Quran tu yer.huhuhu...

Apalagi bila melihat persembahan adik adik kita daripada rancangan Adik-Adikku tu? Memang meremang je bulu-bulu roma kat lengan nih. Lebih-lebih lagi bile adik Qayyum tu mula mempersembahkan lagu The Chosen One, lagi lah, siap bergenang air mata. Daripada tahun lepas lagi, masa tengok rancangan Adik-Adikku Peringkat Akhir, memang bergenang je air mata bile tengok kebolehan adik Qayyum nih. Bukan apa, bile fikir2kan balik, kite yang Allah bagi kemampuan lengkap, penuh, tapi tak mampu nak jadi mcm die. baca Quran dengan baik.

Apepun, kite tetap bersyukur dengan pemberianNYA dan berusaha untuk memperbaiki diri dan jangan hanya berpuas hati dengan apa yang kite ada especially yang berkenaan dengan ibadah kepadaNYA sebab kite hidup ni pun hanyalah untuk beribadah kepadaNYA bukan?

Sekian, wassalam.

Kite : Selawat ke atas Nabi.

0 yang berkata kata: