12 April 2011

Rezeki vs Ujian

Assalamualaikum...

Bukan mudah nak mendapat rezeki dari Nya. Pasti kalian terpaksa melalui ujian ujian Nya bukan???

Bukan mudah untuk terima ujian Nya, pasti rasa berat dan mencabar.

Tetapi, kita perlu redha di atas Qada' dan Qadar dari Nya, betul??



Kite ? 

Ada rezeki datang di depan mata. Tetapi banyak betul dugaan dan ujian untuk mendapatkan rezeki tersebut.

Jalan berliku harus dilalui. Gunung yang tinggi harus didaki. Lautan luas harus direnangi. Hutan tebal harus diredah.

Apapun, kita harus redha, dan sentiasa terima ujian tersebut dengan hati yang lapang.

Dengan berbekalkan usaha, jangan lupa untuk berdoa, kemudian barulah boleh bertawakal kepada Nya. Kerana segala keputusan, Dia yang menentukan. Dia yang Maha Mengetahui segala yang terbaik untuk kita.

Jauh lagi jalan untuk ditempuhi demi mendapatkan rezeki yang telah Dia tunjukkan kepada kita.





Harini, Alhamdulillah, Dia dah bagi rezeki kepada kami semua, syukur kepada Nya atas limpah kurnia yang telah Dia berikan kepada kami semua. =)

Kite : Mampu tersenyum di samping ujian itu. Tertunggu tunggu rezeki yang lagi satu.

8 yang berkata kata:

KUREKURE COMEL said...

mina tau....moga rezeki utk berkahwin terbuka dgn seluas luasnyaaa....

amin...



ehh..bkn nak pindah ke muar ke...hehehe..

KatekateKite said...

amin.....

eh,mina ni macam tau2 je kan?
mina bleh baca fikiran kite eh?

hehe...terimakasih sbb selalu baca blog kite! =)

KUREKURE COMEL said...

hehehe...jgn risau psl rezeki...
sbb mina dulu kawen handle sorg2 je..

betul ckp ustaz...rezeki kawen tu mmg melimpah ruah...


kalau nak kumpul duit pun sampai bila kan...hehehe...percayalah....

jeBateja said...

err..nak tanya/...kenapa ada highway...hang pi daki gunung bagai....ahakz....bayar tol sudah laa...jalan lururs gitu...ahakz

アヌム ちゃん~~ said...

Salam.ohayou^^.
Jalan2 sini.
Jemput2 singgah blog saya ye : http://frommetoyou85.blogspot.com/
btw, nice blog :)
Thanks~

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

amin...moga rzeki kamu smakin di limpah ruah2 kan ;)
dugaan datang sbb Dia syg kat kite ;)

azalia hjsalleh said...

KENA TINGKATKAN LG USAHA & AMALAN KITA
INSYALLAH REZEKI YG DTG TUH LEBIH BERKAT ;d

msredcheesecake said...

rezki utk kkta mmg da ada...kene cari jer rajin2